Fő a jókedv, gyógyul a lélek

 

Frankó kis vasárnap volt, ami jó alkalom  volt a pihenésre és a hétre való felkészülésre egyaránt.

A hétvégén Csongrádon voltam, csodás volt, ámultam a sok fán és a tiszta levegőn még úgyis, hogy ott nőttem fel, tehát pontosan tudom mi, hogy és hol van. A Tisza csodás, igaz még kicsi a part és hideg a víz, de egy csoda.  Ahogy telik rajtam az idő egyre kevésbé tartom szórakoztatónak a sok betont és Budapest belvárosát, egészen egyszerűen szürke, koszos és nyomasztó leszámítva a turisták által látogatott helyeket. Mielőtt elvinne a régen minden jobb volt jajgatás mondom és mutatom, hogy mit főztem.

Van instagramon pár tartalomgyártó anyuka, akik jól főznek és kedves influenszerek, reális tartalmakat gyártanak és a receptjeik nem úgy kezdődnek, hogy  a főzéshez kapjunk elő  gyorsan a hűtőből  egy filézett cápauszonydarabot, kaviárt és majomfelsőcombot. 

A mai menű tepsis csirke, ebben még nincs új, de gyakorlatilag 4 összetevőből és fűszerekből, minimális erőfeszítéssel előállítható finom egytálétel.

Másfél csomag csirkecombot megmostam és körülbelül fél kiló hagymát felkarikáztam és a tepsibe halmoztam a csirkét a hagymával és a fúszerekkel,( só bors, szerecsendió, petrezselyem) majd pedig felöntöttem a tepsit egy fél literes főzőtejszínnel, alufóliával lefedtem és a sütőbe tettem 190 fokra, kb. 1,5 óra után levettem az alufóliát és ellenőríztem, hogy megpuhult-e a hús és a hagyma. A sütőben párolódás során a hagymából finom szaft lesz a hús pedig a tejszíntől olyan puhára fő, hogy leválik a csontról.

Amint ezt az állapotot eléri , akkor reszelt sajttal megszóróm  és pirosra sütöm a húst a sajttal. A héten másodszor csináltam meg ezt a receptet. Tegnap a keresztgyerekeimnek és ma.

A recept pontos leírását ide linkelem.

Mutatom a végeredményt.img_20240526_110405.jpg

 

Szóval így.

 

Sütöttem még epres túrótortát, finom lett, de furán néz ki úgy hogy az epret beledolgoztam a tésztába.

 

És győzelem kb 5 kör napüdvözletet megcsináltam , így nem rángatózik az idegrendszerem.

 

 

Ölelések:

 

BMW