Egy gyors menüajánlat a Chat Gpt-től hét közepére

 

Free The word chatgpt is spelled out in scrabble tiles Stock Photo

 

Egyszer egy interjúban Aretha Franklint arról kérdezték, hogy mi okozta számára a legnagyobb kihívást az életben, erre azt válaszolta: azt kitalálni mi legyen este vacsorára. 

Átérzem, megértem, néha valódi kín olyat főzni, ami egyszerre finom, egészséges és ezzel egyidőben olcsó is. Imádom a kreatív ötletelést, de azt még annál is sokkal jobban, ha a menü tervezését, részben ugyan, de átadhatom a mesterséges intelligenciának. A XXI. század eddigi egyik legnagyobb találmányának tartom az AI-t, mindaddig, amíg azt etikusan használjuk.

A bevásárlást a "kovix előtt óta" (ilyet nem biztosan, hogy mondunk) többnyire  online intézem, de néha szeretek offline is vásárolni. Azt hiszem nagyon ritkán volt bevásárlólistám és nagyjából tudtam csak azt, hogy mit szeretnék, illetve a boltban cikázva mindig jött további  ihlet és az impulzusvásárlás. Sok felesleges körhöz vezetett ez a gyakorlat, de mint mindent ezt is ki lehet nőni, meg lehet fejlődni.

A következő  két nap menüjének összeállításához is a Chat Gpt-t használtam. Kíváncsi voltam mit lehet főzni brokkoliból, gombából, almából, csirkemellből, joghurtból és banánból. Spoiler alert: süti biztosan lesz.

 

Free Person Holding Black Samsung Android Smartphone Stock Photo

Kértem a Chat Gpt-t hogy gondolkozzon kis jövedelmű magyar nyugdíjasként, így a quinoás túlkapásokat egyből töröltem a menüből. :-)  Felettébb vicces, ahogyan a Chat Gpt-vel egyezkedtem abban, hogy a bevásárlólistát mennyiségekkel együtt megadva készítse el, ezt lehet fokozni azt, hogy hány felnőtt és hány gyerek részére készülő étrenden gondolkodjon. Nem mondom, hogy összevesztünk, de kiosztott, hogy vásároljak nagyobb tételben, ha nyugdíjas vagyok és fogyni szeretnék. LOL, ok Pista, ne húzd fel magad, nem éri meg!

Itt  találod a menüt 2 napra:

  1. nap:

Reggeli:

 Zabkása szeletelt banánnal és egy csésze fekete teával (cukrozatlan)

Ebéd:

 Csirkés-zöldséges ragúleves (csirkemell, brokkoli és rizs felhasználásával)

1 szelet banánkenyér

 Uzsonna:

Egy marék mandula, dió, mogyoró 2 szem datolya

 Vacsora:

 Sült csirkemell párolt brokkolival és rizzsel

Gyógytea (pl. kamilla vagy menta)

 

  1. nap:

Reggeli:

Banán és alma zabkása egy csésze zöld teával (cukrozatlan)

Ebéd:

Gombás -csirkés stirfry rizzsel

Zöldtea

Uzsonna:

 Szeletelt alma fahéjjal meghintve

Vacsora:

Csirke és zöldséges egytálétel (ezt nem teljesen értettem, hogy itt mire gondolt a Chat Gpt, de itt hagyok helyet a kreativitásnak)

Gyógytea (pl. gyömbér vagy hibiszkusz)

 

Ölelés :

BMW