Egyél jól, legyél jól

Mondom, szóval főzünk, sétálunk, eszünk, ápoljuk a lelkünket, a testünket, ti is mind, akik olvassátok. Együtt kerülünk közelebb saját magunkhoz, saját lelkünkhöz, ami a személyes jót és végső soron a közjót is szolgálja. A szellemi kalandozások között a sztoikus filózófusok tanulmányozása lesz a következő lépcsőfok és remélem lesz ennek a folyamatnak egy szintézise pár hónap múlva, olyan felismerésekre számítok, ami alapjaiban rengeti meg az eget (viccelek csak) szeretnék jól lenni, ennyi a cél.

 

Ételek, amit mostanában főztem.

  1. Mogyorós csirke (Groundnut soup)

 

Az van, hogyha két szülőd közül az egyik afrikai egész gyerekkorodban pörköltet eszel rizzsel vagy főtt krumplival. Ez tuti fix. Nincs kivétel. Minden szaftos étel, ami nem pörköltnek indul végül pörköltté válik útközben plusz kva erős. A jó hír az, hogy a gyerekkori viszolygást követően egyszerűen megszereted a pörköltet, haladó verzióban pedig megtanulod jól elkészíteni, mert az egyszerűen jó. A pörkölt, ahogyan én készítem sűrű szaftos biztosan sok hagyma és paprika képezi az alapját és biztosan lesz benne paradicsompüré. A mi családi receptünkhöz érdemes csontos húst, használni, de szerintem csirkemellből legalább olyan finom, mint másból. Egzotikus (LOL) fűszerek is kerülnek az ízesítések közé és vegyítem azt a magyar hagyományokkal, szóval a vége egy mix lesz, olyan, mint amilyen én vagyok.

 

A mogyorós csirkéhez kell legalább 1 kg hús, 4-5 darab nagyobb vöröshagyma, pár cikk fokhagyma, 3-4 tv. paprika, piros parika, madras curry, szerecsendió, babérlevél és a mágikus összetevő, ami a mogyorós ízt adja az a mogyoróvaj.

 

Veszünk egy nagyobb lábast, a hagymát a paprikával összeaprítjuk és feltesszük pörköltalapnak. Külön serpenyőben a befűszerezett csirkét gyors tempóban átsütjük és félretesszük, amikor kellően előkészült a hagyma és a paprika, akkor a hagymás alapot és a húst egybeöntjük, felöntjük vízzel és hozzátesszük a paradicsomot és a fűszereket és főzni kezdjük. Amikor megérezzük azt, hogy a pörköltnek pörkölt kinézete és íze kezd lenni. körülbelül két nagy evőkanál mogyoróvajat másfél evőkanál paradicsompürével egy külön lábasban rántás módjára készítjük, itt arra kell ügyelni, hogy a mogyoróvaj ne égjen meg, mert akkor keserű lesz a pörkölt. Ha ezzel a folyamattal megvagyunk, úgy a mogyoróvajas keveréket hozzáadjuk a pörkölthöz és készre főzzük. Ez alkalommal négybevágott csiperkegombát is tettem a pörköltbe, nem tett rosszat neki, különösebben jót sem.

 

Ölelés

 

BMW